Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wycieczka do Tych …i tamtych…

W dniach 27 i 28 kwietnia odbyła się wycieczka szkolna zorganizowana przez PCKPiEZ w Łańcucie, w której wzięło udział 26 uczniów naszej szkoły z klas  2 La i 3 TA wraz z opiekunami prof. Oleną Zagorską, prof. Grzegorzem Łakomym i prof. Grzegorzem Wilkiem. Celem wycieczki było zwiedzanie fabryki Fiat Chrysler Automobiles, studia filmów rysunkowych w Bielsko-Białej i elektrowni szczytowo-pompowej Porąbka-Żar. Pierwszego dnia zwiedziliśmy fabrykę „Fiata”.

Na początku zapoznaliśmy się z zasadami BHP zakładu oraz obejrzeliśmy film, w którym przedstawiono tajniki produkcji samochodów. Następnie udaliśmy się obejrzeć to na żywo. Podzieliliśmy się na dwie grupy i razem z przewodnikami poszliśmy zwiedzać fabrykę. Zwiedzając zakład i linię montażową dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat samochodów.

Kolejnym punktem wycieczki była Katedra Św. Mikołaja w Bielsku Białej. Następnie byliśmy jeszcze w studiu bajek rysunkowych, gdzie obejrzeliśmy m.in. „Bolka i Lolka”, „Reksia” oraz poznaliśmy proces ich powstawania. Wszyscy byli bardzo zaciekawieni. Uznaliśmy, że sposób, w jaki bajki rysunkowe powstawały dawniej jest fascynujący.

Po tym jakże ciekawym dniu wyruszyliśmy do hotelu „Widok”. Następnego dnia wypoczęci, z dobrymi humorami i z nowymi siłami, zaraz po śniadaniu ruszyliśmy autokarem w dalszą drogę. Najpierw udaliśmy się do elektrowni wodnej, gdzie na początku również obejrzeliśmy ciekawy film dotyczący historii i działania elektrowni szczytowo-pompowej Porąbka-Żar. Następnie wraz z przewodnikiem ruszyliśmy zwiedzać zakład. Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do Wadowic, gdzie zwiedzaliśmy kościół im. Jana Pawła II i oczywiście poszliśmy do cukierni „Leń” na prawdziwe papieskie kremówki, które okazały się przepyszne.

Zmęczeni ale zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka wszystkim się bardzo podobała i chętnie powtórzylibyśmy taki wyjazd.