Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Z wizytą we Lwowie na Ukrainie

W środę 20 kwietnia uczniowie klas 3TB i 2 LB pod opieką trójki nauczycieli - p. Anety Gawaluch, p. Przemka Pastuły i p. Małgorzaty Korzystki, która całość zorganizowała, wyjechali na wycieczkę do Lwowa. Wyruszyliśmy skoro świt i po sprawnej odprawie granicznej powitała nas Ukraina. Na 9-tą byliśmy już we Lwowie, gdzie oczekiwał nas pan przewodnik Jurij, który w ciągu tego jednego dnia chciał nam przekazać jak najwięcej informacji o mieście.

Tempo zwiedzania było więc zwrotne, ale dzięki temu bardzo dużo zobaczyliśmy. Odwiedziliśmy Cmentarz Łyczakowski z grobami znanych Polaków min. Marii Konopnickiej i Gabrieli Zapolskiej oraz Cmentarz Orląt Lwowskich, gdzie złożyliśmy biało-czerwone kwiaty i zapaliliśmy znicze. Zwiedziliśmy również trzy najpiękniejsze kościoły- Katedrę Świętego Jury, Katedrę Ormiańską i Katedrę Rzymsko-Katolicką. Spacerowaliśmy również po lwowskim rynku, gdzie zachwyciły nas piękne kamieniczki, zabytkowa apteka, fontanna z Neptunem i lwy przed ratuszem. Ucztą dla ducha była wizyta w Teatrze Opery i Baletu, w którym urzekła nas przepiękna sztukateria, żyrandole i wspaniałe lustra.

Po całym dniu zwiedzania odpoczęliśmy w restauracji, gdzie uraczono nas miejscowymi specjałami. Nie obyło się oczywiście bez zakupu suwenirów na bazarze i słodyczy w sklepie. Do Łańcuta wróciliśmy już po północy, zmęczeni, ale pełni wrażeń.